المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : نصائح للرجال على الزوجه

Dr.Somaya
19 Nov 2003, 09:44
نصائح للعكننة على الزوجة

الصبح وانت رايح على شغلك وهى نايمة تعمد اسقاط اى شيئ او خبط الباب بصوت عالى علشان تصحيها هى كمان 00 اشمعنى انت ؟ ولو حاولت
ترجع تنام تانى قول لها مادام صحيتى حضري الفطور

اذا كنت بتتفرج على التلفزيون وهى تبي تغير القناة 00 قالها معليش الحلقة دى مهمة جدا واحد صاحبى شافها على القناة الفضائية وقالى ان الحلقة دى هى المسلسل كلة 00 ولو كنت بتتفرج على ماتش كورة حيصير الموضوع اسهل 00 كل ما حد من اللاعبين من اى فريق يمسك الكورةقلها معليش ثوانى انا حاسس ان الكوره هذه جون حتى لو كان حارس المرمى ماسك الكورة والماتش واقف لان فى واحد مصاب

( ملاحظة : اغلب النساء ذو ثقافة كروية ضعيفة )

اصح يوم الجمعة بهمة ونشاط وجهز الافطار لزوجتك بس ما تنسا انك تستخدم 15 طبق واكبر كمية من الملاعق والشوك و 5 حلل من اللى عندكم فى المطبخ و 10 كاسات لاعداد طبق بيض وسندوتش جبنة

طبعا يراعى ترك اثار سمنة على الارض مع ترك التلاجة مفتوحة وقشر
البيض فى الحوض

فى عيد ميلادها زينلها تورتة عيد ميلادها بخمسين شمعة ولو سألتك لية
خمسين رغم ان عندها 15 سنة بس ؟ اتحجج بضعف الاضاءة فى البيت وانت بتنظر على النجفة اللى عندكم اللى فيها 30 لمبة مع ابتسامة صفراء خفيفة

> لو عاملة ريجيم اجرى على السوبر ماركت ومحلات الحلويات واملى التلاجة شكولاتة وحلويات وجاتوهات 00 يرعى التجول وانت مستمتع بأكل الجاتوة امامها

ماتنسا رأيك فى طبيخها لو عاملة لحمة قول لها حلو مرة الدجاج هذا 00ولو طابخة بامية 00 حلوه مره الملوخية هذه حاطة عليها ايش يا حبيبتى ؟؟ ولو عاملة كيكة قالها انا بحب اشرب شاى مع البسكويت الحلو هذا !!

لو طلبت منك تنشر الملابس قالها حاضر مع ابتسامة حانية وبعد ما تخلص نشر الغسيل ادخل عليها وقولها انا نازل اجيب الملابس اللى وقعت منى فى الشارع ولو سألتك هو اية اللى وقع ؟ اذكر لها كل هدومها اللى كانت مغسولة مع فردة شراب من حقونك علشان ما تصير مقصودة منك !

لو الزوجة قررت مسح الارضيات فى البيت حاول انك تروح وتيجى على المناطق المبلولة متحجج بأنك محتاج تتصل ضرورى بواحد صحبك ومرة عطشان ومرة تانية بتجيب الجريده و مافي مانع انك تقول انك حاسس ان التليفون هيرن كمان شوية

لو كانت مشغولة فى نظافة البيت او مع الاولاد وطلبت منك تغسل كاستين الشاى تبع الصبح الموجودين فى الحوض ارجعلها كمان دقيقة من دخولك المطبخ وانت ماسك كوبية من الاتنين وهى مكسورة واسألها فى براءة ارمى
هذه فين ؟؟

وانت قاعد تتفرج على التلفزيون وهى طالع عينها فى تنظيف البيت وبعد ما تخلص وتيجى يدوبكك تقعد تستريح جنبك ناظرهاوقولها حبيبتى معليش ممكن كوبية مي علشان ضهرى بيوجعنى !!

انا جاية اهدي النفوس على فكره ما بخرب بيوت
هههههههه
انا ماادرجت هذا الموضوع الا للمرح والتسليه في عش الزوجيه حتى تبقى ذكريات طريفه لمستقبل مجهول الهويه

الحنون
20 Nov 2003, 01:54
من الاهم ان يحب الزوج زوجته لانه لم يتزوجها الا لكونها امراة تحفظ له حبه وترعاه
وتهتم به وتسهر له وتفرح لفرحه وتحزن لحزنه وذلك هي المراة التي تستحق للرجل ان يضحي بكل شي لاجلها.

الشمـ برق ـال
20 Nov 2003, 04:13
كان يمسكوننا الباااب .. :D

Dr.Somaya
21 Nov 2003, 05:01
هههه
شكرا لمشاركتما واتمنى ان تنتظرو جديدي